بلاگ

توسط:

بازاریابی بوسیله پیامک

گر چه بازاریابی بوسیله پیامک تبلیغاتی، به یک نوع محترمانه تبلیغات تبدیل شد، ولی بعضی از بازاریابان از این کانال به عنوان هرز نگاری استفاده می نمایند. این صنعت با این حال دارای دستور العمل هایی است که از هرزنگاری جلوگیری می نماید و از لیست های شماره تلفن های همراه خریداری شده استفاده می کند. شامل تمارینی که بوسیله انجمن موبایل مارکتینگ اعمال شده و بوسیله وب سایت های تجارت الکترونیکی معتبر مانند texages.com پشتیبانی گردیده است. و یا اینکه صنعت اس ام اس یک رویکرد کلی به سمت ایجاد سیستم هایی داشته باشد که در آن مشترکان نسبت به دریافت پیامک از سازمانهای دلخواه خود رضایت دارند.

 بدلیل هزینه پائین، بازگشت سرمایه بسیار بالا، و انجام پروموشن و به روز رسانی یکجا و مستقیم در جیب مشتریان بالقوه، بازاریابی بر مبنای پیامک، یکی از جدید ترین و سریعترین انواع بازاریابی رو به رشد است. در هزینه مانند ایمیل است، اما از نظر نرخ بازخورد بسیار بالاتر عمل می کند، زیرا بسیاری از کاربران تلفن همراه، آنرا باز کرده و پیام را می بینند.

 تمامی مشاغل می توانند از بازاریابی بر مبنای پیامک منافع خود را پوشش دهند. از خرده فروشان که یک کوپن تخفیف پیشنهاد می دهند تا برند های در سطح ملی که با مشتریان میلیونی درگیر هستند. کاربران تلفن همراه پیامک های متنی را دوست دارند و 95 درصد از پیامک های متنی در پنج دقیقه اول باز می گردد. که این از شبکه های اجتماعی و ایمیل سریعتر است. کلید کار، اجرای صحیح آن جهت ابراز رضایت مشتریان و انگیزه ای جهت پیوستن به شما می باشد.

توسط:

ده قانون برای کمپین های تبلیغاتی پیام کوتاه جهت کسب نتایج بهتر – بخش آغازین

1-    محتوای ارسالی را در نظر بگیرید.

در جایگاه یک بازاریاب، ما می دانیم که از مصرف کنندگان چه میخواهیم. یک قدم به عقب برگردید و در نظر بگیرید که مشتریان از برند شما انتظار دریافت چه پیامی دارند.  مشتریان دقیقا چه نوع پیامهایی را مایل به دریافت می باشند؟ بر اساس مطالعه انجام شده که از اینجا می توانید دانلود نمایید، پانزده درصد مصرف کنندگان مایل به دریافت اطلاعات مالی خود بوسیله اس ام اس، و بیست و پنج درصد آنها نیز مایل به دریافت پیغامهای مرتبط با بلیط های سفر خود بوسیله اس ام اس می باشند. بیشترین درصد تمایل بعدی به دریافت اس ام اس، دریافت اطلاعات خدمات پشتیبانی است.

2-    مزاحم نشوید.

هیچ گاه قبل از ساعت ده صبح و بعد از نه شب اس ام اس های تبلیغاتی خود را ارسال نکنید تا مزاحم اشخاصی که دیر از خواب برمیخیزند و زود به استراحت می پردازند، نشوید. پیشنهاد می کنم بین ساعت های یک تا دو و نیم ظهر نیز این قانون را رعایت کنید. هنگامی که مشتری شما تمایل خود را به دریافت پیامک اعلام می نماید، اطلاعات موقعیت زمانی او را نیز دریافت نمایید و بر اساس آن جهت تعامل سازنده پیامک های خود را ارسال کنید.

3-    زمان بندی بسیار مهم است.

“کی ؟و چه زمانی؟” در یک بازاریابی پیامکی بسیار مهم است. مصرف کنندگان از یک بازاریاب انتظار دارند بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی آنها، اطلاعاتی را که نیازمندند را در زمان مناسب و با شرایط مناسب برای آنها مهیا کند. ارسال پیامک های خود را با در نظر گرفتن اینکه مصرف کنندگان شما چه زمانی انتظار دارند از شما خبردار شوند، بهینه کنید. به عنوان مثال قبل از شروع ابتدای فصل جدید خرید در خرده فروشی های همکار، یا مثلا در رستوران های خاص، قبل از شروع روزهای منوی باز. هنگام خرید در روزهای عمومی در فروشگاهها، از پیشنهاد های فروش فوق العاده در خارج از ساعت کاری خودداری کنید. وب سایت و اپلیکیشن های مرتبط با ارسال پیامک خود را مرور کنید تا بهترین زمان را بر حسب بازخورد های قبل بیابید.

4-    ارزش سنجی اول، جمع آوری اطلاعات دوم

سعی کنید که مشتریان خود را بشناسید. شاید تنها با دانستن شماره تلفن هایشان و اینکه مایل به دریافت پیامک های شما هستند، مطلب دیگری از آنها ندانید. بازاریابها می توانند در طول مسیر فعالیت، اطلاعات بسیاری را از مشتریان جمع آوری کنند (شهر محل زندگی، تفاوت های زمانی، زبانی و …) اما جمع آوری اطلاعات را هدف اصلی خود قرار ندهید. بلکه اطلاعات مورد نیاز خود را بر اساس پیام های با ارزش جمع آوری کنید. 

توسط:

ده قانون برای کمپین های تبلیغاتی پیام کوتاه جهت کسب نتایج بهتر – بخش پایانی

6-    ماشه خود را آماده شلیک کنید.

تا هنگامی که نمی توانید پیامک تاییدیه ثبت شماره در سایت و یا فروشگاه ارسال کنید، شماره های مشتریانتان را جمع آوری نکنید. اگر پیغام خوش آمد گویی شما هفته ها و یا ماهها بعد به آنها برسد، مشتری شما شاید دیگر علاقه مند به دریافت آن  نباشد و شما بخش مهم و بالقوه توجه آنها را از دست داده اید.

7-    اطلاعات مهم را هنگام ثبت نام در سایت جمع آوری کنید.

هنگام ثبت نام در سایت خود، تمامی اطلاعات مهم و بحرانی و اجازه ارسال پیامک و ایمیل را دریافت کنید. حتی اطلاعات زمانی و کد شهر و … همانطور که در گامهای 3 و 4 گفته شد. در حد فاصل بروز رسانی های وب سایت، شاید نیاز باشد که دوباره مجوز دریافت ارسال پیامک و ایمیل را از مشتریان خود اخذ کنید.

8-    در نظر بگیرید که همه کمپین شما به موبایل ختم شود.

هنگام برنامه ریزی کمپین های خود، مطمئن شوید که مشتریان شما طبق برنامه نیاز ندارند بازخوردی خارج از موبایل انجام دهند. به مشتریان خود محتوایی ارسال نکنید که نیاز به پرینت، یا بازنمودن ایمیل جهت پاسخ داشته باشد. اگر نیاز به جمع آوری اطلاعات تفصیلی دارید، از وب سایت و یا شبکه های اجتماعی استفاده نمایید تا اطلاعات دقیق و جامعی را گرد آوری کنید.

9-    بهترین محتوی را با همفکری مهیا کنید.

ببینید دپارتمان های دیگر شرکت شما چگونه توسعه پیدا می کنند و بر اساس آن می توانید بهترین محتوا را برای مشتریان خود ارائه نمایید: مانند یک رویداد جدید، یک فرصت VIPو… همچنین یک تمجید و مزایای اضافی به همکاران سبب می شود انبوهی از محتوی خوب از نمونه پیامک های دریافتی آنان داشته باشید.

10-    تا آنجا که می توانید شماره ارسالی کوتاه باشد.

بسیاری از بازاریاب ها از شماره های ارسالی مشترک استفاده می کنند که نه به خاطر می مانند و نه پیامی دارند. بهتر است که از شماره های اختصاصی استفاده نمایید. مانند شماره مشابه به شماره های تلفن شرکت. و اگر مهیا بود از نام تجاری استفاده نمایید. هرچه شماره ارسالی شما رند تر باشد، بیشتر به خاطر مانده و سبب می گردد که بازخوردهای شما پس از هر کمپین بیشتر گردد. شماره 1212 بسیار ماندگارتر است تا شماره های چهارده رقمی. همچنین پس از مدتی این شماره با نام و برند شرکت شما گره می خورد و آشنا می شود.

شما می خواهید که در کمپین های تبلیغاتی پیامکی خود موفق باشید، این فقط به معنی اضافه نمودن مشتریان جدید به لیست دریافت کنندگان پیام های شما نیست، بلکه به معنی ارسال پیام های اطلاعاتی به آنهاست.

ایجاد کمپین های پیامکی برای شرکت خود فرصت بزرگی نه فقط جهت مشغول نمودن مشتریان با گوشی همراه خود، بلکه به کارگیری بینش خود جهت مقابله با شرکتهای رقیب است. 

    Etiam magna arcu, ullamcorper ut pulvinar et, ornare sit amet ligula. Aliquam vitae bibendum lorem. Cras id dui lectus. Pellentesque nec felis tristique urna lacinia sollicitudin ac ac ex. Maecenas mattis faucibus condimentum. Curabitur imperdiet felis at est posuere bibendum. Sed quis nulla tellus.

    ADDRESS

    63739 street lorem ipsum City, Country

    PHONE

    +12 (0) 345 678 9

    EMAIL

    info@company.com

    سبد خرید